Jabatan Landskap

​JABATAN Landskap

Fungsi Jabatan

  1. Perancangan dan pengurusan projek landskap

  2. Memproses pelan landskap

  3. Penyelenggaraan taman dan Taman Tasik Shah Alam

  4. Pengurusan Tapak Semaian dan Taman Anggerik.

Piagam Pelanggan

  1. Menjawab surat-surat balasan penerimaan yang bukan diterima di kaunter dalam tempoh lima (5) hari bekerja di semua jabatan/Bahagian.​ 

  2. Mengeluarkan sokongan /ulasan CF bagi kerja-kerja landskap ke jabatan OSC dalam tempoh 7 hari dari lawatan tapak.

  3. Permohonan Kelulusan Pelan Landskap – 30 hari dari tarikh terima (Mesyuarat jawatankuasa Pengindahan Bandar).​

  4. Tindakan bagi kerja-kerja kecemasan dalam tempoh 24 jam.​

  5. Siasatan dan tindakan ke atas aduan kerosakan peralatan permainan kanak-kanak dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.​

  6. Memproses dokumen tuntutan pembayaran yang lengkap dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh invois yang diterima untuk serahan ke jabatan Kewangan.​

  7. ​Siasatan maklumbalas ke atas permohonan pangkasan po​kok dalam tempoh 7 hari.​​