Permohonan Pelan Bangunan

​​PERMOHONAN PELAN BANGUNAN

Pengenalan

Permohonan ini hanya boleh dikemukakan apabila pemohon sudah mendapat kelulusan kebenaran merancang dan selesai perihal tanah serta telah mendapat kelulusan pelan kejuruteraan. Dikemukakan oleh arkitek dan jurutera bertauliah. Tempoh piagam bagi permohonan ini adalah 30 hari.

Muat Turun

  • ​​Borang Semakan Permohonan Pelan Bangunan.  Borang Semakan Permohonann Pelan Bangunan​​
  • Rujukan Perunding 

Akta / Enakmen / Undang-Undang Kecil (UUK)

  1. ​Seksyen 70(13) Akta 133.

  2. Akta Jalan Parit Dan Bangunan 1974​​.

Kaedah Bayaran

​​Lokasi​​​​​ ​Kaedah
  1. ​​Kaunter Utama,
    Lif A, Tingkat G, Wisma MBSA.
  2. Kaunter OSC,
    Tingkat LG , Wisma MBSA.
  1. ​​​Tunai.
  2. Cek / bank draf
    Bayaran hendaklah dibuat didalam 2 cek / bank draf berasingan atas nama :​​
    • MAJLIS BANDARAYA SHAH ALAM  - bagi ​bayaran proses.
    • MBSA – AKAUN CAGARAN - bagi bayaran ​cagaran​​.
 

Hubungi 

​​Kaunt​​er OSC, 
Jabatan Pusat Setempat (OSC),
Majlis Bandaraya Shah Alam,
Tingkat LG, Wisma MBSA,
Persiaran Perbandaran,
40000 Shah Alam, ​Selangor Darul Ehsan.

​​Telefon : 03-5522 2890  atau 03-55105133 sambungan 1412 /1450
Faks     : ​03-5510 2970
​Emel     : osc@mbsa.gov.my​​​​​​​